Hedås-Tågås

I ditt område pågår vårt anslutningsarbete för fullt! Målet är att hela området ska vara driftsatt under 2020.

Inför ADSL-nedsläckningen

Under hösten släcker Telia ner sin ADSL-station i området och vi arbetar febrilt för att hinna ansluta så många som möjligt så snabbt som möjligt. Vi har dessvärre stött på berg på ett par ställen som kräver en annan typ av borrning än vanligtvis, vilket tyvärr gör att vi inte hinner driftsätta området innan ADSL-stationen släcks ned. Om allt går som det ska kan vi vara igång med de första kunderna någon gång under andra halvan av oktober. Vi arbetar som sagt för fullt för att hinna ansluta så många som möjligt på så kort tid som möjligt och vi är väl införstådda med situationen i området.

Missa inte tomtgrävningen

För att inte försena projektet i onödan är det viktigt att du gräver ner den kanalisation och det märkband du fått/kommer att få tilldelad vid din tomtgräns. Läs mer om hur anslutningsarbetet går till, hur du ska gräva på din tomt samt vad du behöver tänka på i den bifogade PDF:en nedan.

Dags för anslutning – så går det till

Så funkar det på landsbygden

Undrar du hur det går till när vi bygger ut stadsnätet på landsbygden? Varför det kan ta lite tid ibland eller vilka utmaningar vi ställs inför? Klicka här för att läsa mer!

Här bygger vi ut stadsnätet!

I det här området finns en plan över hur vi tänker fiberansluta.

Beställ anslutning

Fyll i dina uppgifter nedan. Om din fakturaadress skiljer sig från adressen du vill ansluta fyller du i det längst ner.

Allmänna villkor, klicka här.

Godkänn via länken i mejlet

När du fyllt i alla dina uppgifter och tryckt på beställ-knappen kommer du inom kort att få ett mejl med vidare instruktioner. I mejlet kommer du att få en länk in till vårt avtalssystem ”Oneflow”, det är när du klickat på länken som du sedan kan kontrollera att alla dina uppgifter stämmer, välja betalningsalternativ och godkänna din beställning.

Vill du avbetala anslutningsavgiften?

Via länken du får till din mejl kan du göra extra val till din beställning, som till exempel att välja avbetalning eller fylla i inflyttningsdatum om du ännu inte bor på adressen du vill ansluta.

Vill du ansluta fler än ett hushåll?

Kontakta oss på 054-540 74 00 så hjälper vi dig!