Jäverön

Hej! På Jäverön finns det många utmaningar som gör det trixigt för oss att ta oss fram för att kunna bygga ut stadsnätet – därför är det svårt att säga exakt när vi skulle kunna ansluta dig. Men bara för att det är svårt säger vi inte att det är omöjligt – däremot kan det ta lite längre tid. Nedan kan du läsa mer om hur utbyggnadsstatus ser ut just nu.

Har du fått hem ett brev från oss gällande beställning av stadsnät? Då bor du längs en sträcka där det finns möjlighet för oss att inom en snar framtid kunna bygga ut vårt fibernät hos dig.  Tidsplanen är i dagsläget grovt skissad men som det ser ut nu kommer du som bor längs sträckan kunna anslutas under senare delen av 2022 eller under 2023. Observera att det inte är vi själva som styr tidsplanen då vi gör det här i samband med en samförläggning av el.

Har du inte fått hem ett brev från oss? Det kan bero på att din adress ligger utanför vårt just nu aktuella område för utbyggnad. De adresser som vi i dagsläget inte kan ansluta kommer vi under 2023 att titta på igen. Vi kan dock inte lova när eller om vi kan ansluta dessa adresser.

Här kan du se mer om hur det går till när vi ansluter landsbygden 

Broschyr om stadsnätet – så funkar det!

 

Här bygger vi ut stadsnätet!

På Jäverön finns det många utmaningar som gör det trixigt för oss att ta oss fram för att kunna bygga ut stadsnätet - därför är det svårt att säga exakt när vi skulle kunna ansluta dig. Men bara för att det är svårt säger vi inte att det är omöjligt - däremot kan det ta lite längre tid. Här kan du läsa mer om hur utbyggnadsstatus ser ut just nu.

Beställ anslutning

Fyll i dina uppgifter nedan. Om din fakturaadress skiljer sig från adressen du vill ansluta fyller du i det längst ner.

Allmänna villkor, klicka här.

Godkänn via länken i mejlet

När du fyllt i alla dina uppgifter och tryckt på beställ-knappen kommer du inom kort att få ett mejl med vidare instruktioner. I mejlet kommer du att få en länk in till vårt avtalssystem ”Oneflow”, det är när du klickat på länken som du sedan kan kontrollera att alla dina uppgifter stämmer, välja betalningsalternativ och godkänna din beställning.

Vill du avbetala anslutningsavgiften?

Via länken du får till din mejl kan du göra extra val till din beställning, som till exempel att välja avbetalning eller fylla i inflyttningsdatum om du ännu inte bor på adressen du vill ansluta.

Vill du ansluta fler än ett hushåll?

Kontakta oss på 054-540 71 00 så hjälper vi dig!